Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

«Στείλε όλους τους φίλους μου σχολείο».



Από τη Δευτέρα 5 ως την Παρασκευή 9 Μαΐου η Α΄ τάξη του σχολείου μας, συμμετείχε στην παγκόσμια εκστρατεία της Action Aid, «Στείλε όλους τους φίλους μου σχολείο». Η συμμετοχή σε αυτή την εκστρατεία ήταν συμπλήρωμα όλων των δράσεων που κάναμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς για τα άτομα με αναπηρία.


 Η πρώτη μας αναφορά έγινε την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία. Τότε παίξαμε την τυφλόμυγα, αναφέροντας τα προβλήματα όρασης που αντιμετωπίζουν κάποιοι συνάνθρωποί μας και τις ικανότητες που ενεργοποιούν ώστε να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους. Την ίδια μέρα ήρθαμε σε επαφή με κείμενο γραμμένο στη γραφή Μπράιγ και μιλήσαμε για κάποιους ζωγράφους που ζωγραφίζουν με το στόμα ή με τα πόδια γιατί στερούνται κάποιων μελών του σώματός τους. Κατόπιν τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν και τα ίδια με το στόμα. Στόχος της άσκησης  ήταν να συνειδητοποιήσουν ότι  τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, αρκεί να το προσπαθήσουμε και να το θέλουμε πολύ. Όταν προσπαθούμε μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.


Σε σύντομο χρονικό διάστημα διαβάσαμε το βιβλίο «Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου». Το βιβλίο μιλάει για ένα παιδάκι με σύνδρομο down και πώς το αντιμετώπιζαν τα υπόλοιπα παιδιά στη γειτονιά. Μετά την ανάγνωσή του έγιναν ερωτήσεις στα παιδιά τόσο για την κατανόηση όσο και για το πώς κρίνουν  τη συμπεριφορά των παιδιών του κειμένου. Ακολούθησαν ερωτήσεις για το πώς θα αντιδρούσαν τα ίδια αν υπήρχε ένα τέτοιο παιδάκι στο σχολείο ή στη γειτονιά τους. Είδαν τις εικόνες του βιβλίου και όλα έκαναν την ίδια ερώτηση: γιατί έχει σχιστά μάτια; Δόθηκε η σχετική εξήγηση, όσο πιο απλά γινόταν λόγω της ηλικίας τους.


Αργότερα η δυνατότητα να μιλήσουμε για διάφορες μορφές αναπηρίας μας δόθηκε μέσα από το μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος. Είδαμε στις εικόνες παιδιά σε αναπηρικά αμαξίδια που έπαιζαν μπάσκετ και οι μικροί μαθητές εντυπωσιάστηκαν. Στη συνέχεια, τα παιδιά είδαν πώς παριστάνονται τα γράμματα στη νοηματική γλώσσα και με πολλή χαρά τα περισσότερα έμαθαν τη λέξη αγάπη. Αφού συζητήθηκε σε ποιες περιπτώσεις  χρησιμοποιείται η νοηματική γλώσσα, τα παιδιά  έλυσαν μόνα τους την απορία γιατί στα δελτία ειδήσεων υπάρχουν κάποιοι που κάνουν αυτή τη δουλειά. Έπειτα από λίγες μέρες διαβάσαμε το βιβλίο «Ο τρυφερούλης μικροφτερούλης», ένα παραμύθι για τη διαφορετικότητα.



Σαν συμπλήρωμα των παραπάνω δραστηριοτήτων ήρθε η συμμετοχή μας στην παγκόσμια εκστρατεία της Action Aid.




 Αρχικά επεξεργαστήκαμε το υλικό που μας στάλθηκε, και συμπληρώσαμε τις γνώσεις μας σε αυτά που ήδη γνωρίζαμε. Στο τέλος φτιάξαμε τη δική μας αλυσίδα με χάρτινα ανθρωπάκια, γράφοντας μηνύματα.


Στόχος της συμμετοχής μας στην εκστρατεία ήταν να ενώσουμε κι εμείς τη φωνή μας με μαθητές από όλο τον κόσμο, ώστε να μη μείνει κανένα παιδί εκτός σχολείου εξαιτίας κάποιας αναπηρίας.

                                                    Η δασκάλα της Α΄ τάξης
                                                           Πηνελόπη Δήμου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου