Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Ευχαριστήριο

Ευχαριστούμε θερμά την οικογένεια Αλσαμαήλ που ανταποκρίθηκε στην ανακοίνωση μας για εμπλουτισμό του εργαστηρίου Η/Υ και προσέφερε στο σχολείο μας έναν επιτραπέζιο και έναν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το εργαστήριο μας τώρα διαθέτει οχτώ υπολογιστές, εφτά επιτραπέζιους και έναν φορητό. Σας υπενθυμίζουμε ότι σε περίπτωση που διαθέτετε  σχετικό υλικό όπως παλιούς υπολογιστές, εκτυπωτές, πληκτρολόγια (αυτό το χρειαζόμαστε άμεσα) μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Διαβάστε περισσότερα

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Ιστοριογραμμή των Περσικών πολέμων

Μετά το τέλος των Αρχαϊκών χρόνων σειρά έχουν τα Κλασσικά χρόνια. Αναφερόμαστε σε μια πολύ σημαντική περίοδο της ιστορίας μας η οποία αποτελεί μέρος της τρίτης ενότητας του βιβλίου της Ιστορίας της Τετάρτης Δημοτικού και ξεκινάει με τους Περσικούς πολέμους. Εκεί μάθαμε ότι : " Το περσικό κράτος καταπίεζε τις ελληνικές πόλεις της Μ. Ασίας , οι οποίες επαναστάτησαν. Oι Πέρσες τελικά κατέπνιξαν την επανάσταση. Στη συνέχεια επιτέθηκαν εναντίον της Ελλάδας. Στη μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.) νικήθηκαν από τους Αθηναίους. Το 480 π.Χ., στις Θερμοπύλες, 300 Σπαρτιάτες και 700 Θεσπιείς, με αρχηγό το βασιλιά της Σπάρτης Λεωνίδα, αντιμετώπισαν τον πολυάριθμο περσικό στρατό και σκοτώθηκαν πολεμώντας γενναία. Στη ναυμαχία της Σαλαμίνας (480 π.Χ.) ο περσικός στόλος έπαθε πανωλεθρία. Η τελευταία ελληνοπερσική μάχη έγινε στις Πλαταιές (479 π.Χ.), όπου οι Πέρσες και πάλι ηττήθηκαν. Με τη νίκη αυτή πέρασε για τους Έλληνες ο περσικός κίνδυνος." Για να κατανοήσουμε πως αποτυπώνονται όλα αυτά πάνω στη γραμμή του χρόνου δημιουργήσαμε την ιστοριογραμμή των Περσικών πολέμων και τη μοιραζόμαστε μαζί σας.


Διαβάστε περισσότερα

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Ανάγνωση παραμυθιών στο ολοήμερο


«Ελληνικά Παραδοσιακά Παραμύθια» - Χρυσάνθη Καραΐσκου

 
«Η Ανδραβίδα και ο Γιάννης»

Κάποτε ζούσε μια κοπέλα, η Ανδραβίδα, που όταν γελούσε έπεφταν κουφέτα από το στόμα της, όταν χτενιζόταν έπεφταν ροδοπέταλα από τα μαλλιά της κι όταν έκλαιγε, έβγαιναν από τα μάτια της μαργαριτάρια. Όμως, δεν έπρεπε ποτέ να δει τη θάλασσα, γιατί θα μεταμορφωνόταν αμέσως σε ψάρι. Ο αδερφός της, ο Γιάννης, ταξίδεψε για να επισκεφτεί το βασιλόπουλο, που ήταν φίλος του. Εκείνος άκουσε τις αρετές της Ανδραβίδας και θέλησε να την κάνει γυναίκα του. Ξεκίνησαν λοιπόν τα δυο αδέρφια μαζί με την υπηρέτρια να πάνε με το καράβι στο παλάτι του πρίγκιπα. Όμως, η Ανδραβίδα είδε τη θάλασσα και αμέσως έγινε ψάρι και χάθηκε μακριά. Ο Γιάννης αναγκάστηκε να παρουσιάσει την υπηρέτρια για αδελφή του, γιατί το βασιλόπουλο δε θα τον πίστευε… Και η ζωή του γινόταν όλο και πιο δύσκολη.
Ένα παραδοσιακό παραμύθι  με φαντασία και μαγεία, όπου η αδελφική αγάπη και η αλήθεια καταφέρνουν να νικήσουν την κακία.
 
«Οι τρεις σπανοί»

Ένα ζευγάρι γέρων ζουν με λιγοστά υπάρχοντα σε ένα χωριουδάκι. Τα πράγματα όμως δεν πάνε καλά κι αποφασίζουν να πουλήσουν το μοσχάρι τους. Κατεβαίνει λοιπόν η γριά στην αγορά της πόλης, μα για κακή της τύχη τη βλέπουν τρεις σπανοί και σκέφτονται να την κοροϊδέψουν. Αγοράζουν το μοσχάρι για τράγο σε πολύ χαμηλή τιμή κι όταν το μαθαίνει ο γέρος, αποφασίζει να τους πληρώσει με το ίδιο νόμισμα. Με πολύ έξυπνα τεχνάσματα καταφέρνει να τους πουλήσει ένα γάιδαρο και μετά ένα λαγό για… χρυσάφι! Όταν οι σπανοί καταλαβαίνουν την απάτη, είναι πια πολύ αργά..!

 
«Η πίτα του Μυλωνά»

Ένα παιδί φορτώνει στάρι το γάιδαρο και πάει στο μυλωνά, για να το κάνουν αλεύρι και ψωμί. Αλλά ο πονηρός μυλωνάς σκέφτεται να κοροϊδέψει το παιδί και να βγει κερδισμένος. Σκαρφίζεται ένα παιχνίδι: όποιος πει την ιστορία με τα πιο πολλά ψέματα και ο άλλος την πιστέψει κάνοντας ερωτήσεις, θα κερδίσει την πίτα που θα φτιάξουν με το αλεύρι. Το παιδί, όμως, καταλαβαίνει την πονηριά του μυλωνά, πλάθει μια πολύ έξυπνη ιστορία για να τον ξεγελάσει κι έτσι ο μυλωνάς πέφτει στην ίδια του την παγίδα!



 
«Ο παππούς πετάει» - Ζίγκριντ Λάουμπε, Μαρία Μπλαζεγιόφσκι

Ο Βάλεντιν κάνει παρέα στον άρρωστο παππού του, γιατί η αδύναμη καρδιά του δεν του επιτρέπει να σηκωθεί από το κρεβάτι και να απολαύσει τις χαρές της ζωής. Ο Βάλεντιν ανοίγει το παράθυρο και μπαίνει στο δωμάτιο φως και δροσερός αέρας. Μαζί με το κελάημα του κότσυφα βρίσκουν τον τρόπο να ταξιδέψουν μακριά, πάνω από χωριά και λιβάδια. Πετούν πάνω από το δάσος, κάθονται στα κλαδιά των δέντρων κι ακούν το απαλό θρόισμα των φύλλων, δροσίζουν τα πόδια τους στο ρυάκι, θαυμάζουν τα χρώματα των πεταλούδων και του ουράνιου τόξου, γεύονται τις κατακόκκινες φράουλες, μυρίζουν το μεθυστικό άρωμα των λουλουδιών και χαμογελούν με κάθε μικρή χαρά, ώσπου έρχεται το τέλος της μέρας… μαζί και το τέλος της ζωής του παππού.
Μια γλυκιά ιστορία γεμάτη από μικρά καθημερινά πράγματα που μας κάνουν χαρούμενους, αρκεί να θυμόμαστε να τα προσέχουμε και να τα εκτιμούμε. Διαπραγματεύεται και δίνει αφορμή για συζήτηση σχετικά με το θέμα του θανάτου αγγίζοντάς το απαλά και συγκινώντας μικρούς και μεγάλους.


Διαβάστε περισσότερα

Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

Μια αρχαία ολυμπιακή διοργάνωση

Χρονιά ολυμπιακών αγώνων η φετινή και σκεφτήκαμε να αρχίσουμε τις προετοιμασίες. Πριν πάμε λοιπόν στο Λονδίνο, που είναι φέτος η διοργανώτρια πόλη, σκεφτήκαμε να κάνουμε ένα ταξίδι στην αρχαία Ολυμπία. Βρήκαμε στο διαδίκτυο και σας παρουσιάζουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα εφαμογή με κινούμενα σχέδια η οποία μας ξεναγεί σε μια αρχαία ολυμπιακή διοργάνωση. Έχουμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε εικονικά στο χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας και δούμε πως οργανώνονταν οι αγώνες κατά τη διάρκεια 5 ημερών.

Αφού παρακολουθήσετε το βίντεο με την εφαρμογή μπορείτε να δοκιμάσετε να λύσετε το κουίζ που δημιουργήσαμε με τη βοήθεια του λογισμικού Quiz Creator.



Διαβάστε περισσότερα

Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

'' Ταξίδια στο χρόνο'', έρευνα από τους μαθητές της Ε΄ τάξης


Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και στην ενότητα 10 με τίτλο «Επιστημονική Φαντασία» ,κάναμε ταξίδια σε πολλές περιόδους της Ιστορίας μας .Βρήκαμε  λοιπόν την αφορμή  και κάναμε μια έρευνα σε μαθητές του σχολείου μας και όχι μόνο!Μοιράσαμε 50 ερωτηματολόγια , που δημιουργήσαμε μόνοι μας , και ρωτήσαμε τους συμμαθητές μας αν είχαν μια μηχανή του χρόνου που θα ήθελαν να ταξιδέψουν .  Συγκεντρώσαμε τα αποτελέσματα και σας τα παρουσιάζουμε : 

 
Ενδεικτικές είναι μερικές απαντήσεις που λάβαμε :

  • «Θα προτιμούσα να ταξιδέψω στην αρχαία Ελλάδα φυσικά για να γνωρίσω από κοντά αυτούς τους σπουδαίους ανθρώπους . Να γνωρίσω τις τέχνες τους , τις κατασκευές τους , πως φτιάχτηκαν όλα αυτά τα σπουδαία και μεγαλοπρεπή μνημεία και πως γεννήθηκε η δημοκρατία».
  • «Θα προτιμούσα να ταξιδέψω στο μέλλον για να δω πως θα είναι ο κόσμος μας. Αυτός ο κόσμος που από τώρα δεν προσφέρει τίποτα . Να δω πως θα μεγαλώσουν τα παιδιά μας , να δω πως θα είναι η φύση , η τεχνολογία και πως θα έχουμε αλλάξει εμείς οι άνθρωποι».
  • «Θα προτιμούσα να ταξιδέψω στο Μεσαίωνα – Βυζάντιο επειδή θέλω να μάθω  ενδιαφέροντα , όμορφα πράγματα και γενικά γιατί ήθελαν όλοι οι λαοί να κατακτήσουν την Κωνσταντινούπολη ».
  • «Θα προτιμούσα να ταξιδέψω στην εποχή των δεινοσαύρων γιατί θα με ενδιέφερε να τους δω από κοντά . Να δω το χρώμα τους , το μέγεθος τους , το τι τρώνε , πως ζούνε και πόσο άγριοι είναι.».
  • «Θα προτιμούσα να ταξιδέψω στην επανάσταση του 1821 γιατί θέλω να δω τον ηρωισμό που έδειξαν οι έλληνες στο πόλεμο τους με τους Τούρκους».
Διαβάστε περισσότερα

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

Το νερό, πολύτιμες σταγόνες.

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δ΄ τάξης μιλήσαμε για το νερό και τη σημασία του. Μάθαμε πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Είδαμε ότι το γλυκό νερό αποτελεί μόνο ένα μικρό μέρος (2,7%) του συνόλου του νερού και αν κάτι δεν αλλάξει, μέσα στα επόμενα είκοσι χρόνια οι μισοί περίπου άνθρωποι (3,5 δισεκατομμύρια) θα ζουν σε χώρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα με το νερό!
Όλα αυτά δεν συμβαίνουν πολύ μακριά μας αφού στη Μεσόγειο έχει χαθεί το 50 % (σε ορισμένες περιοχές και το 90%) των υγρότοπων !Στις Κυκλάδες και σε ορισμένα νησιά της Δωδεκανήσου χρόνιο είναι το πρόβλημα της λειψυδρίας   κατά τους θερινούς μήνες και συνεχώς επιδεινώνεται: 20 τουλάχιστον νησιά αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα! Για να δράσουμε όμως είναι αναγκαίο να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα το πολύτιμο αυτό αγαθό. Ξεκινήσαμε λοιπόν από το ταξίδι που κάνει το νερό παρακολουθώντας μια πολύ ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική εφαρμογή, την οποία ανεβάσαμε παρακάτω για να την μοιραστούμε μαζί σας.


Κατόπιν πήραμε χαρτί, μολύβι  και μπογιές και προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε στο χαρτί αυτό που είδαμε . Το αποτέλεσμα της δουλειάς μας μπορείτε να το δείτε στις εικόνες που ακολουθούν :
























 Τέλος  βρήκαμε και σας προτείνουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή για τη σημασία που έχει το νερό η οποία περιέχει εύκολες και πρακτικές συμβουλές για την εξοικονόμηση του. Για να ανοίξετε την εφαρμογή κάντε κλικ στη λεζάντα.

Χρησιμοποίησε το νερό με σύνεση






Διαβάστε περισσότερα

Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Επίσκεψη στο Paros Tennis Club

Σήμερα το σχολείο μας επισκέφτηκε το Paros Tennis Club το οποίο βρίσκεται λίγο έξω από την Παροικιά. Εκεί οι μαθητές του σχολείου μας, με τη βοήθεια των εκπαιδευτών του ομίλου, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μερικά βασικά στοιχεία του αθλήματος, όπως να στήνουν το σώμα τους με το σωστό τρόπο, να κρατούν τη ρακέτα και να εξασκηθούν στο χτύπημα της μπάλας. Ήταν μια πολύ διασκεδαστική και χρήσιμη εμπειρία αφού κάποιοι από τους μαθητές μας, αν και δεν είχαν καμιά προηγούμενη εμπειρία, έδειξαν να έχουν πολύ ταλέντο στο συγκεκριμένο άθλημα. Άλλωστε ποιος ξέρει.....ίσως σήμερα να γεννήθηκε ένα μικρός πρωταθλητής στο τένις. Ευχαριστούμε θερμά του ανθρώπους του ομίλου για την άψογη και καλά οργανωμένη φιλοξενία σε ένα χώρο με εγκαταστάσεις υψηλού επιπέδου.


























Διαβάστε περισσότερα

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Τα μνημεία της Ακρόπολης

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας της Δ΄ τάξης γνωρίσαμε τα λαμπρά μνημεία που κατασκευάστηκαν τον 5ο αιώνα π.Χ. στην Ακρόπολη της Αθήνας. Θαυμάσαμε όλα τα σπουδαία δημιουργήματα που κατασκευάστηκαν την εποχή του Περικλή με την επίβλεψη του Φειδία. Εντυπωσιαστήκαμε από τα Προπύλαια, το Ναό της Αθηνάς Νίκης, το Ερέχθειο και φυσικά από το κυριότερο έργο της ελληνικής αρχιτεκτονικής τον Παρθενώνα. Είδαμε επίσης ένα εξαιρετικό βιντεάκι όπου μπορεί κανείς να παρακολουθήσει  μια αναπαράσταση της κατασκευής του Παρθενώνα και να αποκτήσει μια συνολική εικόνα των μνημείων της Ακρόπολης όταν πρωτοκατασκευάστηκαν. Το ανεβάσαμε λοιπόν στο ιστολόγιό μας για να το μοιραστούμε μαζί σας.


Διαβάστε περισσότερα